Ръководител на проекта

Име, презиме, фамилия на ръководителя           Радка Ташева Костадинова

Град                                                                        Вършец

Училище и клас                                                     СОУ "Иван Вазов", 11 клас

Проектът е апробиран в учебния процес                                                                            

 

Тема на  учебния проект?

 Луната  и изследване на влиянието на лунните фази върху учебната дейност.

Какви дидактически цели си поставяте с проекта?

·         Формиране на познавателен интерес на основата на проучвания

·         Формиране на умения да анализират информацията и анкети, да сравняват и правят изводи.

·         Формиране и развитие на умения и навици за работа в екип.

·         Формиране на мироглед за познаваемост на света, чувство за ценност на учебна и експериментална дейност.

·         Формиране на  умения за самостоятелната познавателна дейност, на навици за обработка на големи обеми от информация, на умения за формулиране на проблеми и работни хипотези,  намиране на начини за тяхната проверка и решаване на проблема.

Умения, формирани  с работата по проекта:

 

 

Формиране на знания за Луната като физичен обект , за строеж и движение.

·         Умения за анализ на различни източници на информация и усвояване на начини за придобиване на знания от тези източници.

·         Умения за работа по планиране и провеждане на проучване.


 

Методически задачи :

Да способства разширяване на кръгозора на учениците и усвояване на нови научни познания, съдействие за развитието на речта , мисленето, познавателните и трудови умения, да съдейства за овладяването на методи на научно изследване, анализ и синтез.

·         Обект на изследването : процеса на влияние на лунните фази върху обучението и поведението на учениците , на самочувствието на учителите в училището, характер на влиянието на лунните фази върху учебната дейност.

·         Да се свържат разпокъсани факти, да се обяснят, да се получат нови и да се намери тяхното приложение- това са целите на научните теориианкети и проучвания

Задълбочаване и разширяване на знанията за  "Луната"

 Активизация на познавателната дейност на учениците  на основата на проучване.

Използване на съвременни информационни технологии за разширяване на знанията.

Развитие на умения за търсене на научна информация в Интернет; за оформяне и подготовка на резултати с помощта на компютърни програми и Интернет.

Какви основни въпроси/проблеми поставяте пред учениците?

Формиране на знания за взаимодействията на Луната със Земята, задълбочаване и разширяване на тези знания и изследване на действието  на Лунните фази върху психологията и физиологията на ученици и преподаватели.

 

Допълнителни вьпроси/проблеми от учебната тема :

Приливи и отливи

 

Самостоятелни изследвания ,направени от учениците по време на работао проекта?

Анкети, проучване на здравословното състояние на участниците , на успех , измерване на кръвно налягане на преподаватели и ученици.

Проучвания в литературни източници и в интернет по въпроса.


 

Към кои теми от учебния план има отношение проекта?

Физика и астрономия – 7клас – Слънчева система и

Астрономия – 11 клас- Луна

 

Кратка анотация на проекта.

          .Животът на човек е тясно свързан с природата. И е напълно разбираемо да  търси влияние на големите космически обекти върху физиологията и психологията си.

Оформление на резултатите от проекта

Уеб-страница                                                                                                           

Какъв интервал от време е необходим за изпълнението на проекта (приблизително)?

2месеца – за анкети, за проучване на влиянието на лунните фази върху ученици и преподаватели и за реализация на уеб- страницата.

Какво програмно-техническо осигуряване е било, необходимо за учебния проект?

Техническо осигуряване :

Уеб-камера                                                                                                                                            

Компютър(и)                                                                               Принтер                                           

Цифров фотоапарат                                                                                                                             

Апарат за кръвно налягане                                                                                                                 

Достъп до Интернет                                                                  

Програмно осигуряване (отбележете използваните...)

Електронни таблици                                                                                               Програми за обработка на изображения

Издателски програми                                                                                              Уеб-браузер

Електронна поща                                                                                                    

Мултимедийни енциклопедии,       Програми за разработка на  уеб-страници

Материали на хартиен носител:

Астрономия 11 клас – Никола Николов и др., Просвета,София 1991 год.    

Астрономия 11 кл.   Валери Голев, Изд. Просвета,   София , 2004

Друга техника:  

Интернет ресурси: Списък на уеб-адресите, използвани в подготовката на проекта.

http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/news/lro-farside.html

http://astrocalendar.50webs.com/mooncordrs.html

http://popastro.com/index.php

Как ще оцените дейността на учениците, работещи по проекта?

В хода на експериментите и на работата по уеб сайта , учениците на наблюдавани , насочвани и консултирани.

 Учениците се справиха с изследователската работа, с отговорност се отнесоха към експеримента и към
 обобщаването и анализа на резултатите.  Съвсем самостоятелно си направиха дизайн на сайта , без да ползват

 готови шаблони.